Automobile electrice

Stiinta, tehnica si descoperiri...
bine.

Automobile electrice

Mesaj de bine. » 09 Iun 2008, 21:25

Un aspect pozitiv al scumpirii benzinei este faptul ca a crescut interesul pentru alternative in ce priveste propulsia automobilelor. Multe variante care pareau prea scumpe nu cu mult timp in urma, au devenit acum atractive economic. Una dintre aceste variante este propulsia exclusiv electrica.

Este interesant ca la inceputul istoriei automobilului, inainte ca benzina sa devina combustibilul standard, au existat multe modele de automobile electrice, unele chiar au cistigat recorduri de viteza pe circuitele de curse. In general masinile electrice erau considerate ideale pentru soferi sau soferite care nu aveau inclinatie tehnica. Motoarele cu combustie interna de pe acea vreme aveau nevoie de o persoana cu abilitati mecanice peste medie ca sa le "ingrijeasca" aproape in permanenta.

Astazi, motorul electric este o masinarie foarte evoluata, si este inca perfectionat. Tractiunea electrica este mult superioara combinatiei de motor cu ardere interna si "cutie de viteze". Sistemel de control pentru motoare electrice sunt din ce in ce mai sofisticate, la preturi tot mai reduse. O problema majora este sursa de energie electrica la bordul automobilului si realimentarea cu energie a acestei surse. Dar si aici s-au facut progrese majore, desi rezultatele nu sunt nici pe departe la nivelul asteptarilor majoritatii consumatorilor.

Chiar si asa, se pare ca propulsia electrica devine din ce in ce mai atractiva, cel putin pentru automobilele folosite in oras. Spre exemplu, in USA, circa 50% din automobilisti conduc zilnic mai putin de 50 km (30 mile), iar circa 80% conduc zilnic mai putin de 65 km (40 mile). In acest fel devine posibil sa folosesti bateriile actuale, si este usor de imaginat cum s-ar putea reincarca aceste baterii nu numai acasa, dar si in timpul orelor normale de serviciu (dublind astfel raza de actiune), de la reteaua electrica extinsa pina in parcare.

Un alt aspect interesant ar fi productia de baterii din clasa "aer-metal", pe baza de zinc, aluminiu sau magneziu. Acestea se pot reincarca rapid mecanic, schimbind electrozii fabricati din metalul respectiv si reciclind electrozii uzati.

Si inca un domeniu interesant este folosirea super-capacitorilor pentru a permite alimentarea motorului la putere foarte mare, pe perioade scurte (intr-o depasire, de exemplu) sau pentru a permite recuperarea energiei electrice la frinare.

Acest domeniu este puternic influentat de politica, de interesele companiilor producatoare de automobile si ale companiilor petroliere. Controlul acestui domeniu poate influenta profituri sau pierderi colosale. Informatia existenta este manipulata puternic, sau pur si simplu ascunsa. Persoanele particulare au putine sanse de a fi bine informate si mai putine de a influenta acest proces, dar poate ca cineva va reusi in acest domeniu ce a reusit Linux vs. Microsoft, in numele binelui public. Cine stie?

anonimus
cafegiu
Mesaje: 3042
Membru din: 30 Apr 2004, 04:27
Localitate: RO

Re: Automobile electrice

Mesaj de anonimus » 10 Iun 2008, 02:38

Viitorul automobilelor electrice sta in baterii.
Is diverse mijloace de marire a randamentului sau de recuperare a energiei. Insa baza ii autonomia data de baterie si timpul "pe tuse", necesar reincarcarii.

Bateriile au evoluat, dar (daca nu se descopera vreo chestie) ajung la o limita.
Timpu pe tuse poate fi redus cat sa faci azi un plin, daca iti permiti baterii de rezerva, sau va exista posibilitatea schimbarii la "PECO". Ambele variante ar fi posibile daca bateriile is relativ ieftine.

La cutia de viteze nu cred ca se va renunta. Singurul motor care acopera eficient plaja de viteze de la zero la maxim ii cei de curent continu serial. Insa asta-i mai scump si consuma mai mult.
tigarile poa' sa lipseasca, da' cafeaua tre' sa prisoseasca

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 10 Iun 2008, 05:00

Se pare ca bateriile de tipul Aer-Zinc sunt relativ ieftine si ar fi o posibilitate atragatoare pentru propulsia automobilelor electrice. Iar bateriile de tip Aer-Aluminium ar putea chiar oferi raza de actiune similara automobilelor in productie curenta. Sunt inca probleme de functionare care trebuie rezolvate in ambele cazuri mentionate. Din pacate e greu de spus daca eforturile de dezvoltare sunt facute cu adevarat pentru a rezolva problema, sau mai mult pentru a controla domeniul achizitionind patente si apoi intirziind progresul, pe motivul (politic) ca "nu este inca timpul potrivit pentru aceasta noutate" :grin:

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 11 Iun 2008, 01:12

Spre deosebire de sursele de putere pentru automobilele electrice, care lasa de dorit, motoarele si sistemele de control ale acestora sunt partea cea mai atractiva din sistemul de propulsie al automobilelor electrice.

Un tip de motor care va fi probabil utilizat tot mai mult in viitor si este deja utilizat in prezent in aplicatii militare navale este motorul cu magneti permanenti in care fluxul electric este axial, in loc de tipul uzual cu flux radial. Diferenta dintre cele doua tipuri este similara cu diferenta intre frinele cu disc (forte axiale) si frinele cu tamburi (forte radiale).

Iata un exemplu: http://www.lynxmotiontechnology.com/e813.htm

Diversele variante ale acestui motor in combinatie cu sistemul de control vectorial permit constructia unor transmisii fara cutii de viteze, avind cuplul ridicat si relativ constant la cresterea turatiei (mai mare la pornire, inclusiv la viteza nula). Eficienta electrica este ridicata, cu exceptia zonei de turatie aproape nula. Proportia dintre puterea si greutatea acestor motoare este favorabila comparativ cu alte motoare electrice.

Este de asemenea interesant ca patentele pentru aceste motoare (cel putin in variantele de baza) sunt aproape de limita de expirare - poate ca in urmatorii ani se va inlatura inca o bariera in calea folosirii acestor motoare pentru aplicatii comerciale.

pribeag

Re: Automobile electrice

Mesaj de pribeag » 11 Iun 2008, 01:14

Ar fi o eroare enorma pentru cele 3 americane sa nu investeasca serios in automobilul electric. Daca vorbim ca 80% merg mai putin de 40 de mile pe zi atunci incarcarea peste noapte e perfecta. Probabil asta va influenta cantitatea si pretul energiei electrice: utilitaile vor impune preturi diferite pentru zi-noapte intocmai ca-n Europa sau Canada.

Al doilea lucru - desi lumea se intereseaza de baterii si bataia cercetarii este acolo, parerea mea e ca nimeni nu se va risca la o masina fara motor clasic sau hibrid inca multi ani. Ce faci daca ai nevoie sa mergi 100 de mile opresti de 2 ori la incarcare cite-o juma de ora?

Acuma relativ la frinarea recuperativa prin reincarcarea bateriei pentru partea electrica - aici a fost solutia extraordinara la Prius. Am avut la proiectul de diploma o solutie pentru metrou - metroul are 5 trepte pornire usoara , accelerare, palier uniform frinare usoara, frinare de oprire. Pentru frinare faceau descarcare pe-o baterie de 3-5 mai mare decit normal -se inchigea aia pericol. am calculat 60% din energie era consumata la frinare - de aceea hibridul e perfect in oras, accelerari si frinari enorma de multe pe motorul electric si reincarcare automata a bateriei.

Pornind de aici cred ca vom vedea hibrizi electric/diesel in Europa si electric/benzina in America supersofisticati si in 5-10 ani cind vor fi nu numai baterii dar si statii si infrastructura acasa.

pribeag

Re: Automobile electrice

Mesaj de pribeag » 11 Iun 2008, 01:25

bine scrie:Un tip de motor care va fi probabil utilizat tot mai mult in viitor si este deja utilizat in prezent in aplicatii militare navale este motorul cu magneti permanenti in care fluxul electric este axial, in loc de tipul uzual cu flux radial. Diferenta dintre cele doua tipuri este similara cu diferenta intre frinele cu disc (forte axiale) si frinele cu tamburi (forte radiale).


Tot ce apare de 10-15 ani este pe magneti permanenti pentru ca elimina costul si consumul infasurarii de excitatieinsa cind ai si "actionarea" deci ce ar inlocui cutia de viteze costul e devastator. Exemplu - un motor normal de ventilator la instalatia de aer conditionat in trepte costa intre 60-100 de parai, un motor GE cu magneti permanenti si reglaj automat al turatiei prin "actionare" costa 4-500.

Nissan sint pionieri in asa numitele CVT - conduc o asemena masina si sint foarte multumit - se zice ca CVTurile sint superioare ca ranbdament automatelor clasice americane. Asa cum ziceam si inainte pina sa ajunga la electrice pure in productie de masa vor trece prin citeva iteratii - ma intreb cum vor rezolva problemele clasice de baterii in zone climatice speciale -Rusia, Canada, Scandinavia

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 11 Iun 2008, 01:39

pribeag scrie:Al doilea lucru - desi lumea se intereseaza de baterii si bataia cercetarii este acolo, parerea mea e ca nimeni nu se va risca la o masina fara motor clasic sau hibrid inca multi ani. Ce faci daca ai nevoie sa mergi 100 de mile opresti de 2 ori la incarcare cite-o juma de ora?

Poate ca ai nevoie sa inchiriezi temporar o remorca generator electric. Sau pur si simplu inchiriezi un vehicol pentru situatia deosebita. Dar e de conceput ca e mai simplu sa fie introduse sisteme de reincaracre a bateriilor in orice parcare (cu plata). Chiar si in prezent, cu sisteme de control al temperaturii elementelor, bateriile se pot reincarca in circa 30 de minute la capacitate de circa 80%. De exemplu acest model (pe care il am si eu la masina): "with a powerful enough charger, it is possible to bring ODYSSEY batteries to better than 95% state of charge in under 20 minutes" http://www.odysseyfactory.com/faq.html#15

pribeag scrie:Acuma relativ la frinarea recuperativa prin reincarcarea bateriei pentru partea electrica [...] Pentru frinare faceau descarcare pe-o baterie de 3-5 mai mare decit normal -se inchigea aia pericol. am calculat 60% din energie era consumata la frinare

Aici ar fi perfect de folosit super-capacitori. Rusii folosesc asa ceva pentru basculante (deoarece se invirt pe santier de colo-colo) - usor de reincarcat foarte rapid (5 minute) cu supercapacitori, si ciclurile de incarcare de circa 10000 - mult mai robust decit bateriile (circa 500- 1000 cicluri).

pribeag scrie:Pornind de aici cred ca vom vedea hibrizi electric/diesel in Europa si electric/benzina in America supersofisticati si in 5-10 ani cind vor fi nu numai baterii dar si statii si infrastructura acasa.
Eu cred ca e posibil sa fie un automobil cu motor electric, dar cu sursa de alimentare modulara; scoti modulul exclusiv baterii, incarci modulul Diesel-electric sau fuel-cell sau supercapacitori sau ultima moda de modul de propulsie, care ar putea sa fie o combinatie intr-o anumita proportie a celor mentionate anterior.
Desi eu cred ca bateriile acelea incarcate mecanic (schimbind electrozii uzati cum schimbi bateriile la lanterna...) folosind fie Aer-Zinc sau Aer-Aluminium vor evolua pina cind raza de actiune devine corespunzatoare. Si poti sa cari niste pachete de electrozi in portbagaj daca esti departe de retea :grin:

pribeag

Re: Automobile electrice

Mesaj de pribeag » 11 Iun 2008, 01:49

bine scrie:
pribeag scrie:Pornind de aici cred ca vom vedea hibrizi electric/diesel in Europa si electric/benzina in America supersofisticati si in 5-10 ani cind vor fi nu numai baterii dar si statii si infrastructura acasa.
Eu cred ca e posibil sa fie un automobil cu motor electric, dar cu sursa de alimentare modulara; scoti modulul exclusiv baterii, incarci modulul Diesel-electric sau fuel-cell sau supercapacitori sau ultima moda de modul de propulsie, care ar putea sa fie o combinatie intr-o anumita proportie a celor mentionate anterior.
Desi eu cred ca bateriile acelea incarcate mecanic (schimbind electrozii uzati cum schimbi bateriile la lanterna...) folosind fie Aer-Zinc sau Aer-Aluminium vor evolua pina cind raza de actiune devine corespunzatoare. Si poti sa cari niste pachete de electrozi in portbagaj daca esti departe de retea :grin:


ai dreptate cu primele 2 dar la 3 hmm - la module depinde cit de grele sint ca un vecin si-a luat decapotabila lu' Ford si are si "acoperis tare". Are 45 de kg nu-l poti scoate singur, ma cheama mereu. E posibil pentru un anumit segment insa cind incepe cu chestii tehnico mestesugaresti cel putin In Nord America pentru marea masa gindeste-te la cutia automata. Aici e larga utilizare - mamele, batrinii, atehnicii. Practic inveti sa conduci in 2 sedinte si este mult mai odihnitor la drum lung.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 11 Iun 2008, 02:00

pribeag scrie:un motor normal de ventilator la instalatia de aer conditionat in trepte costa intre 60-100 de parai, un motor GE cu magneti permanenti si reglaj automat al turatiei prin "actionare" costa 4-500.

Totusi poate sa fie o mare diferenta intre pretul comercial si costul de productie (adica GE manipuleaza piata). Si cind incepe sa creasca productia, costul scade si mai mult. In scurt timp vor iesi Chinezii pe piata cu modelele lor si atunci sa vezi ce convenabil va fi pretul - apropo, magnetii permanenti se gasesc din abundenta mai ales in China... La un moment dat Americanii se gindeau daca nu e posibil si fara magneti permanenti, din motive... strategice! (sa nu aiba Chinezii controlul magnetilor).

pribeag scrie: ma intreb cum vor rezolva problemele clasice de baterii in zone climatice speciale -Rusia, Canada, Scandinavia

Ar fi ceva posibilitati, de exemplu: izolarea termica a bateriilor, folosirea unor elemente de incalzire inainte de pornire (cum fac si la motoarele de combustie interna prin Siberia), utilizarea caldurii rezultind de la functionarea motorului electric si al bateriei.

Bateriile Aer-Zinc functioneaza calde, daca le izolezi vor ramine calde o buna perioada de timp. Iar motoarele electrice de performanta au racirea cu lichid, ca sa fie mici si usoare - iar lichidul de racire poate mentine bateriile la temperatura optima.
Sau poate ca si aici solutia pe termen este sa folosesti un hybrid Diesel. De rezerva in conditii iesite din comun.
Dar cel mai bine ar fi de folosit supercapacitori - acestia sunt imuni la temperatura ambianta, si nu se incalzesc prea tare nici in sarcina.

pribeag

Re: Automobile electrice

Mesaj de pribeag » 11 Iun 2008, 02:07

bine scrie:Bateriile Aer-Zinc functioneaza calde, daca le izolezi vor ramine calde o buna perioada de timp. Iar motoarele electrice de performanta au racirea cu lichid, ca sa fie mici si usoare - iar lichidul de racire poate mentine bateriile la temperatura optima.
Sau poate ca si aici solutia pe termen este sa folosesti un hybrid Diesel. De rezerva in conditii iesite din comun.
Dar cel mai bine ar fi de folosit supercapacitori - acestia sunt imuni la temperatura ambianta, si nu se incalzesc prea tare nici in sarcina.


Corect - pentru racire in aer au nevoie de suprafete mai mari si de aici masa iar chestia cu lichidul de racire e f. smart

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 11 Iun 2008, 02:14

pribeag scrie:cind incepe cu chestii tehnico mestesugaresti cel putin In Nord America pentru marea masa gindeste-te la cutia automata. Aici e larga utilizare - mamele, batrinii, atehnicii. Practic inveti sa conduci in 2 sedinte si este mult mai odihnitor la drum lung.


Ai dreptate, lumea nu vrea sa-si prinda degetele printre masinarii. :grin: Astia de se ocupa de baterii Aer-Zinc au in proiectare niste sisteme de reincarcat electrozii automat, ca un fel de pseudo-fuel-cell care functioneaza cu material combustibil solid (Zinc). Ce vor ei este sa pompeze pneumatic boabele (pellets) de Zinc in baterie, si pasta uzata este colectata la capatul celalalt in niste conteinere pentru reciclare.

catfish

Re: Automobile electrice

Mesaj de catfish » 11 Iun 2008, 08:13

http://www.teslamotors.com/
Doar vreo $100 000.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 11 Iun 2008, 11:32

catfish scrie:http://www.teslamotors.com/
Doar vreo $100 000.


Un excelent exemplu de automobil realizat cu technologia actuala, bateriile sunt identice cu cele folosite in laptopuri. Iar peste citiva ani, cind modulul cu bateriile trebuie schimbat, il poti inlocui cu un alt modul identic ca dimensiune, dar continind bateriile cele mai avansate (sau mai ieftine) la timpul respectiv.

Iar pretul - se pare ca n-au ramas nevindute aceste prototipuri de serie mica. Pretul este mai modest decit alte masini de sport din aceeasi categorie. E greu de spus care este costul de productie, sau cit s-ar reduce acest cost daca productia ar fi in serie mare.
De exemplu, care ar fi costul real pentru un ansamblu complet motor-control-baterie care sa fie inlocuit intr-o caroserie normala de Toyota Corolla (spre exemplu - sau un alt automobil foarte popular), pentru performante similare cu automobilul original?
Si mai interesant ar fi de observat costul detaliat; pentru baterie, alte piese si materiale, modificarea automobilului original - si separat pentru efortul de design. Aceasta din urma categorie este partea cea mai valoroasa si ar fi un mare pas inainte daca informatia ar fi produsa si in domeniul public.

pribeag

Re: Automobile electrice

Mesaj de pribeag » 11 Iun 2008, 15:34

bine scrie:E greu de spus care este costul de productie, sau cit s-ar reduce acest cost daca productia ar fi in serie mare.
De exemplu, care ar fi costul real pentru un ansamblu complet motor-control-baterie care sa fie inlocuit intr-o caroserie normala de Toyota Corolla (spre exemplu - sau un alt automobil foarte popular), pentru performante similare cu automobilul original?
Si mai interesant ar fi de observat costul detaliat; pentru baterie, alte piese si materiale, modificarea automobilului original - si separat pentru efortul de design. Aceasta din urma categorie este partea cea mai valoroasa si ar fi un mare pas inainte daca informatia ar fi produsa si in domeniul public.


Designul unui masini "clasice" noi cu platforma cu tot (caroseria nu mai merge pe sasiu ci pe "platforma") costa aprox. 2 miliarde. Cind imparti platforma cu altcineva costul scade 30-40% minim. Se dadea exemplul de la PTCruiser si Dodge Neon care sint facute pe aceeasi platforma - au facut 2 modele cu costul pentru un model.

Problema aici este legata de noua tehnologie + siguranta bateriei si driverul de cost este testarea. Cind au ajuns la ceva care-i sigur, restul sint detalii. Insa luind exemplul de la Prius ca referinta au mers prin 3 iteratii (7-8 ani) pina au facut exact ce trebuie - asa va fi si aici "early adopters" se tepuiesc.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 11 Iun 2008, 15:55

pribeag scrie:
bine scrie:E greu de spus care este costul de productie, sau cit s-ar reduce acest cost daca productia ar fi in serie mare.
De exemplu, care ar fi costul real pentru un ansamblu complet motor-control-baterie care sa fie inlocuit intr-o caroserie normala de Toyota Corolla (spre exemplu - sau un alt automobil foarte popular), pentru performante similare cu automobilul original?
Si mai interesant ar fi de observat costul detaliat; pentru baterie, alte piese si materiale, modificarea automobilului original - si separat pentru efortul de design. Aceasta din urma categorie este partea cea mai valoroasa si ar fi un mare pas inainte daca informatia ar fi produsa si in domeniul public.


Designul unui masini "clasice" noi cu platforma cu tot (caroseria nu mai merge pe sasiu ci pe "platforma") costa aprox. 2 miliarde. Cind imparti platforma cu altcineva costul scade 30-40% minim. Se dadea exemplul de la PTCruiser si Dodge Neon care sint facute pe aceeasi platforma - au facut 2 modele cu costul pentru un model.

Problema aici este legata de noua tehnologie + siguranta bateriei si driverul de cost este testarea. Cind au ajuns la ceva care-i sigur, restul sint detalii. Insa luind exemplul de la Prius ca referinta au mers prin 3 iteratii (7-8 ani) pina au facut exact ce trebuie - asa va fi si aici "early adopters" se tepuiesc.


Aici mai este o problema - profitul garantat. Intrebarea filozofica este daca merita facut ceva (orice) fara profit - din principiu. Corporatiile nu vor face niciodata nimic fara profit. Deci, ar fi loc de intiative civice non-profit. Uite un exemplu: Toate automobilele uzuale de astazi sunt construite cu motorul si transmisia atasate pe o rama, care este atasata la caroserie.
Daca un grup de entuziasti, cu pregatire tehnica, ar incepe un proiect pentru documentarea constructiei unei asemenea rame - cu motor electric, control, si bateria in loc de rezervor de benzina, s-ar gasi alte persoane sau mici firme care sa construiasca exemplare functionale. documentatia ar fi de genul Source-forge, open source si GPL.
Este posibil sa obtii rezultate remarcabile folosind aceasta metoda, deoarece esti liber de constringerile de a produce profit. Si totusi se poate produce si profit, firme mici sau medii ar putea sa produca si sa vinda "kit"-uri pentru montarea in automobile asa-zis "donor" - adica automobile standard, omologate pentru crash-test, frine, etc - in care dai afara puntea din fata si o inlocuiesti cu cea din "kit"-ul electric.
E doar o chestie de mentalitate. Asa cum a fost posibil pentru Linux, in ciuda obstacolelor artficiale create de Microsoft - monopolul cel mai puternic in domeniul respectiv - asa ar fi posibil si pentru alte domenii, cum ar fi automobilele electrice.
Sunt oameni care sunt pasionati de "a face ceva cu mina lor" (Do It Yourself), si de multe ori acestia dezvolta metode ingenioase, convenabile la scara mica - care elimina controlul corporatiilor mari, motivate diferit de interesul publicului.
Daca asemenea grupuri de entuziasti ar coopera sa obtina rezultate in domeniul bateriilor, spre exemplu - similar cum s-a procedat cu Linux - se prea poate sa fie depasita situatia in care multinationalele controleaza domeniul si il blocheaza pina cind vor avea profituri garantate.

Kanata2

Re: Automobile electrice

Mesaj de Kanata2 » 13 Iun 2008, 10:46

bine scrie:Un aspect pozitiv al scumpirii benzinei este faptul ca a crescut interesul pentru alternative in ce priveste propulsia automobilelor. Multe variante care pareau prea scumpe nu cu mult timp in urma, au devenit acum atractive economic. Una dintre aceste variante este propulsia exclusiv electrica.

....................... Cine stie?


Poate va opriti un pic din conversatie si imi spuneti cum veti produce energia electrica necesara reincarcarii bateriilor voastre!?!?!?

Horia

Re: Automobile electrice

Mesaj de Horia » 13 Iun 2008, 10:48

Atomul.

Horia

Re: Automobile electrice

Mesaj de Horia » 13 Iun 2008, 10:48

Vantul.

Horia

Re: Automobile electrice

Mesaj de Horia » 13 Iun 2008, 10:49

Soarele.

Horia

Re: Automobile electrice

Mesaj de Horia » 13 Iun 2008, 10:49

Valurile.

Avatar utilizator
Emil
badaranu duplicitar
Mesaje: 23245
Membru din: 12 Noi 2007, 07:03

Re: Automobile electrice

Mesaj de Emil » 13 Iun 2008, 15:20

Gunoiul

Avatar utilizator
Emil
badaranu duplicitar
Mesaje: 23245
Membru din: 12 Noi 2007, 07:03

Re: Automobile electrice

Mesaj de Emil » 13 Iun 2008, 15:21

Eu nu cred ca automobilele electirce nu vor avea o sansa prea mare ci hidrogenul. Hidrogenul va fi combustibilul de miine.
Ultima oară modificat 13 Iun 2008, 16:50 de către Emil, modificat 1 dată în total.

Kanata2

Re: Automobile electrice

Mesaj de Kanata2 » 13 Iun 2008, 16:48

Horia scrie:Atomul.


cite centrale atomice sint in Belgia?

Kanata2

Re: Automobile electrice

Mesaj de Kanata2 » 13 Iun 2008, 16:49

Horia scrie:Vantul.


Cite zile pe an bate vintul in Belgia? Pe ce teren se pun moristele alea masive?

Kanata2

Re: Automobile electrice

Mesaj de Kanata2 » 13 Iun 2008, 16:50

Horia scrie:Valurile.


Cita coasta are Belgia? CIt din ea isi permite sa aloce la generatoare ?

Kanata2

Re: Automobile electrice

Mesaj de Kanata2 » 13 Iun 2008, 16:51

Emil scrie:Gunoiul


Romania va vi un mare exportator de energie generata de si din gunoi!!!

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 13 Iun 2008, 23:49

Kanata2 scrie:Poate va opriti un pic din conversatie

Bine.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 14 Iun 2008, 00:54

Iata un documentar despre circumstantele adverse productiei de automobile electrice.
Who Killed the Electric Car

"If $3-a-gallon gasoline doesn't make you hate the big oil companies,
the shocking revelations in Chris Paine's thought-provoking documentary Who Killed the Electric Car? will.
- V. A. Musetto, New York Post"
...acum e ceva mai mare pretul la benzina :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=9vD33UMAtBY (partea 1 /11 - contine linkuri pentru partile celelalte)

De remarcat, desi bateriile actuale sunt scumpe, grele si ofera o raza de actiune mult redusa comparativ cu motoarele cu ardere interna - totusi sunt multi amatori de automobile electrice, dispusi sa accepte limitarile actuale - din ce motiv oare?
...E suficient sa comparam preturile la benzina/motorina cu pretul energiei electrice ca sa intelegem motivatia de a accepta un automobil actualmente limitat ca performanta.
Ori, daca era abundenta de combustibil fosil si o mare problema de a gasi surse de energie electrica, situatia ar fi fost inversa decit cea actuala in ce priveste preturile.
Ultima oară modificat 14 Iun 2008, 02:18 de către bine., modificat 1 dată în total.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 14 Iun 2008, 01:05

Horia scrie:Atomul.


Iata o sursa de energie nucleara moderna, testata si actualmente in curs de a fi proiectata ca sistem modular (adica pentru productia de serie - pina acum centralele nucleare au fost construite "cu bucata")

Pebble Bed Reactor

S-ar putea sa nu fie interes in Belgia, dar este mult interes in China pentru acest model de reactor nuclear. Iar USA sunt interesati de omologarea reactoarelor de acest tip proiectate in Africa de Sud.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 14 Iun 2008, 01:28

Emil scrie:Eu nu cred ca automobilele electirce nu vor avea o sansa prea mare ci hidrogenul. Hidrogenul va fi combustibilul de miine.

Sunt probleme cel putin la fel de complicate cum sunt cele ale bateriilor electrice, in ce priveste stocarea hidrogenului.
Pe de alta parte, "pilele electrice" (fuel cells) cu hidrogen sunt cele mai avansate pile electrice la ora actuala, deci hidrogenul si automobilul electric nu se exclud reciproc.
Cea mai ieftina sursa de a produce hidrogen actualmente este din gaz metan, de aceea atit companiile petroliere cit si cele de automobile nu se opun folosirii hidrogenului in motoare cu ardere interna.

catfish

Re: Automobile electrice

Mesaj de catfish » 14 Iun 2008, 04:30

bine scrie:Iata un documentar despre circumstantele adverse productiei de automobile electrice.
Who Killed the Electric Car

"If $3-a-gallon gasoline doesn't make you hate the big oil companies,
the shocking revelations in Chris Paine's thought-provoking documentary Who Killed the Electric Car? will.
- V. A. Musetto, New York Post"
...acum e ceva mai mare pretul la benzina :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=9vD33UMAtBY (partea 1 /11 - contine linkuri pentru partile celelalte)

De remarcat, desi bateriile actuale sunt scumpe, grele si ofera o raza de actiune mult redusa comparativ cu motoarele cu ardere interna - totusi sunt multi amatori de automobile electrice, dispusi sa accepte limitarile actuale - din ce motiv oare?
...E suficient sa comparam preturile la benzina/motorina cu pretul energiei electrice ca sa intelegem motivatia de a accepta un automobil actualmente limitat ca performanta.
Ori, daca era abundenta de combustibil fosil si o mare problema de a gasi surse de energie electrica, situatia ar fi fost inversa decit cea actuala in ce priveste preturile.


Ev1 trebuia sa fie un inceput cu continuare,nu un inceput-sfarsit.Profiturile se fac cu benzina nu cu electricitatea ieftina din cursul noptii.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 14 Iun 2008, 13:43

catfish scrie:Profiturile se fac cu benzina nu cu electricitatea ieftina din cursul noptii.


Exact! Se pare ca energia electrica disponibila in prezent, dar nefolosita in timpul noptii (de aceea are pret redus), este suficienta pentru a acoperi mai mult de 80% din energia necesara pentru transportul zilnic la serviciu si inapoi acasa (folosind automobile particulare).

catfish scrie:Ev1 trebuia sa fie un inceput cu continuare,nu un inceput-sfarsit.


Pina la urma si GM au ajuns la aceeasi concluzie, si asa a aparut proiectul Chevrolet Volt.
Vezi aici niste poze cu subansamblele acestui automobil : http://www.gm-volt.com/galleries/

Acest automobil va fi oferit in 2010. Proiectul urmareste standardizarea componentelor de tractiune electrice, in acelasi timp oferind multiple optiuni pentru sursa de energie electrica, inclusiv baterii, pile electrice cu hidrogen sau de alt tip, sau "hybrizi" cu benzina/etanol sau Diesel/biodiesel.

NeaAlecu

Re: Automobile electrice

Mesaj de NeaAlecu » 14 Iun 2008, 17:27

bine scrie:Pina la urma si GM au ajuns la aceeasi concluzie, si asa a aparut proiectul Chevrolet Volt.
Vezi aici niste poze cu subansamblele acestui automobil : http://www.gm-volt.com/galleries/

Acest automobil va fi oferit in 2010. Proiectul urmareste standardizarea componentelor de tractiune electrice, in acelasi timp oferind multiple optiuni pentru sursa de energie electrica, inclusiv baterii, pile electrice cu hidrogen sau de alt tip, sau "hybrizi" cu benzina/etanol sau Diesel/biodiesel.

extraordinar... are autonomie de pina la 640 miles (1,030 km) pe autostrada. nu-mi inchipuiam.

pribeag

Re: Automobile electrice

Mesaj de pribeag » 14 Iun 2008, 17:54

Colegul meu de birou cu Prius - pe masuratelea - face medie 55-60 de mile pe galon. Distanta casa birou 15 mile, dus intors 30. Zilnic -de 6 luni. Asta, depinzind de rezervorul de benzina, e in jurul a 500-650 de mile.

NeaAlecu

Re: Automobile electrice

Mesaj de NeaAlecu » 14 Iun 2008, 17:56

pribeag scrie:Colegul meu de birou cu Prius - pe masuratelea - face medie 55-60 de mile pe galon. Distanta casa birou 15 mile, dus intors 30. Zilnic -de 6 luni. Asta, depinzind de rezervorul de benzina, e in jurul a 500-650 de mile.

adica citi litrii la suta de Km? :?:

Kanata2

Re: Automobile electrice

Mesaj de Kanata2 » 15 Iun 2008, 00:40

pribeag scrie:Colegul meu de birou cu Prius - pe masuratelea - face medie 55-60 de mile pe galon. Distanta casa birou 15 mile, dus intors 30. Zilnic -de 6 luni. Asta, depinzind de rezervorul de benzina, e in jurul a 500-650 de mile.


El face 55-60 mpg in detrimentul altora care fac 10 mpg. De ce spun asta? S-a constatat ca cei cu HYBR technology conduc numai pe baza displayului care arata si ii atentioaneaza prompt in caz de depasire a vitezei optime de economie...asa ca un posesor de hybr sta pe loc pina cind hwy-u este gol in asa fel incit el poate sa intre fara sa forteze si deci consulul lui sta in parametrii descrisi in mod generos in cartea tehnica de bucate...in spatele lui stau alti 40-50 care idle si consuma la greu....

500-650 miles le faci si cu un diesel

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 15 Iun 2008, 11:13

pribeag scrie:Colegul meu de birou cu Prius - pe masuratelea - face medie 55-60 de mile pe galon.

Nu e rau pentru cineva interesat de un automobil pentru mers la serviciu, economic dar cu performante dinamice modeste.
Prius este considerat in clasa "soft hybrid", cu motoarele electrice de mica putere. Alta descriere pentru aceasta clasa de auto este "cu transmisie electrica", deoarece puterea provine predominant de la motorul cu ardere interna. Pentru a economisi benzina, dinamica automobilului este limitata.
Alti hybrizi vor fi construiti in clasa "hard hybrid", cu puterea de tractiune provenind mai mult de la motorul electric.

Din pacate varianta "soft hybrid" (cum este Prius) porneste motorul cu ardere interna de indata ce accelerezi cit de cit, asa ca ramine dependenta de alimentarea cu benzina chiar pentru distante foarte scurte.
Varianta "hard hybrid" (cum va fi Chevy Volt) este cea care permite conducerea pe distante semnificative in regim exclusiv electric, de exemplu pina la serviciu si inapoi.
Ambele clase de mai sus pot fi construite in varianta "Plug-in" (descrisa de acronimul PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle) adica se pot reincarca bateriile de la o priza normala de energie electrica. Totusi varianta "hard hybrid" este cea care va beneficia mult mai mult de optiunea de reincarcare de la priza, deoarece are capacitatea mult mai mare in baterii.

catfish

Re: Automobile electrice

Mesaj de catfish » 15 Iun 2008, 16:12

pribeag scrie:Colegul meu de birou cu Prius - pe masuratelea - face medie 55-60 de mile pe galon. Distanta casa birou 15 mile, dus intors 30. Zilnic -de 6 luni. Asta, depinzind de rezervorul de benzina, e in jurul a 500-650 de mile.

Apropo de Prius, ar trebui sa apara in 2009 varianta plug-in (cum s-o traduce asta?baga-n priza?) care ar permite 30 mile doar electric.Nu sunt foarte actualizat in capitolul tehnic,dar stiam ca la Prius si celelalte modele hybrid exista in pemanenta cel putin un cilindru pe benzina.
In California exista entuziasti care au transformat deja prius in plug-in si obtin 100+mile/galon,vezi www.calcars.org

catfish

Re: Automobile electrice

Mesaj de catfish » 15 Iun 2008, 16:24

bine scrie:Nu e rau pentru cineva interesat de un automobil pentru mers la serviciu, economic dar cu performante dinamice modeste.

daca pui $400/pe luna doar pentru benzina si inca vreo $350 pentru rata lunara ajungi la $750 in crestere functie de cresterea pretului la benzina, deci este normal sa apara interesul pentru variantele mai putin stresante financiar.
Platesti mai mult pe o masina electrica (sa zicem $500/luna) si tot te alegi cu $250 economisiti si cu senzaia ca participi la salvarea ursilor polari.
Eu am rezolvat-o altfel.Mergem doi intr-o masina la servici.Aglomerat, dar merita.Si salvez si jumatate din populatia ursilor polari.
Ultima oară modificat 15 Iun 2008, 16:27 de către catfish, modificat 1 dată în total.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 15 Iun 2008, 16:26

catfish scrie:exista entuziasti care au transformat deja prius in plug-in si obtin 100+mile/galon,vezi http://www.calcars.org


Atitudinea acestor entuziasti este remarcabila, din pacate dinamica (acceleratia) lasa mult de dorit fara motorul cu benzina (la Prius - sau orice soft hybrid), desi ultimele modele de Prius au motoare electrice mult mai puternice decit modelele initiale. Aceasta "lectie" a fost clara si in viitorul apropiat "hard hybrid" vor avea dinamica (acceleratia) in regim exclusiv electric cel putin la fel de buna ca automobilele cu benzina.
Aceste grupuri de entuziasti ar putea la un moment dat sa ofere informatii detaliate in domeniul public, care sa permita celor interesati sa execute proiecte valoroase in sensul adoptarii sau modificarii propulsiei electrice la automobile.
Ultima oară modificat 15 Iun 2008, 16:45 de către bine., modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
Emil
badaranu duplicitar
Mesaje: 23245
Membru din: 12 Noi 2007, 07:03

Re: Automobile electrice

Mesaj de Emil » 15 Iun 2008, 16:31

Eu am rezolvat-o altfel.Mergem doi intr-o masina la servici.Aglomerat, dar merita.Si salvez si jumatate din populatia ursilor polari.

Si pe aici se obisnuieste am vazut. Se aduna in locuri speciale unde-si parcheaza masinile si se duc cite 4-5 cu masina unuia. Probabil o saptamina unul cealalata altul si tot asa.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 15 Iun 2008, 16:33

catfish scrie: Eu am rezolvat-o altfel.Mergem doi intr-o masina la servici.Aglomerat, dar merita.Si salvez si jumatate din populatia ursilor polari.

:grin: In unele tari africane se circula cu niste mini-vanuri, taximetre construite pentru zece persoane, in care se pot numara circa 25 de persoane + bagajele lor, pe un traseu tipic. Aia da constiinta de environmentalist! :rotfl:

catfish

Re: Automobile electrice

Mesaj de catfish » 15 Iun 2008, 22:57

Incetul cu incetul ne educam toti, ca nevoia ne invata.

bine.

Re: Automobile electrice

Mesaj de bine. » 13 Aug 2008, 17:42

Desi firma General Motors a anuntat ca modelul de automobil electric Volt va fi lansat de abia in 2010, multi amatori sunt deja convinsi ca doresc sa cumpere acest automobil.

Cit de multi? deocamdata, cam 33.ooo ...
Articol din REUTERS

Scrie răspuns